Détail de l'auteur
Auteur Peeters D |
Documents disponibles écrits par cet auteur (4)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche Interroger des sources externes
Localisation de la population selon les enchères foncières des ménages dans une aire métropolitaine fractale / Jean Cavailhès
Titre : Localisation de la population selon les enchères foncières des ménages dans une aire métropolitaine fractale : XXXVIIIème colloque de l'ASRDLF Type de document : acte de colloque Auteurs : Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I Année de publication : 2002 Importance : 33 p. Langues : Français (fre) Tags : Fractale Marché foncier Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Com avec acte Publication de Théma : Oui Localisation de la population selon les enchères foncières des ménages dans une aire métropolitaine fractale : XXXVIIIème colloque de l'ASRDLF [acte de colloque] / Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I . - 2002 . - 33 p.
Langues : Français (fre)
Tags : Fractale Marché foncier Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Com avec acte Publication de Théma : Oui Documents numériques
arrayHTML text data (RFC 1866)
Titre : Residential equilibrium in a multifractal metropolitan area Type de document : article Auteurs : Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I Editeur : The annals of Regional Science Langues : Anglais (eng) Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Article Publication de Théma : Oui En ligne : http://www.springerlink.com/content/k065754hk5388718/fulltext.pdf. Residential equilibrium in a multifractal metropolitan area [article] / Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I . - The annals of Regional Science, [s.d.].
Langues : Anglais (eng)
Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Article Publication de Théma : Oui En ligne : http://www.springerlink.com/content/k065754hk5388718/fulltext.pdf.
Titre : Residential Equilibrium in a Multifractal Metropolitan Area : 46th Congress of the European Regional Science Association Type de document : acte de colloque Auteurs : Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I Année de publication : 2006 Langues : Anglais (eng) Tags : Les Résidences Fractale Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Com avec acte Publication de Théma : Oui Residential Equilibrium in a Multifractal Metropolitan Area : 46th Congress of the European Regional Science Association [acte de colloque] / Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I . - 2006.
Langues : Anglais (eng)
Tags : Les Résidences Fractale Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Com avec acte Publication de Théma : Oui Documents numériques
ActeAdobe Acrobat PDF S-GHOST City : Self-Generating Housing, Open Space and Transportation in the city. / Caruso G.
Titre : S-GHOST City : Self-Generating Housing, Open Space and Transportation in the city. : Annual Meeting of the Association of American Geographers Type de document : acte de colloque Auteurs : Caruso G. ; Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I Année de publication : 2008 Langues : Anglais (eng) Tags : Self-organisation urban growth pattern neighbourhood amenities urban economics agent-based model Résumé : S-GHOST city is a theoretical simulation model aimed at investigating the spatial patterns of urban growth. A gridded (cellular) 2D space is considered, with a CBD located at a crossroad. Households arrive sequentially in the city and choose their location by maximizing a utility function subject to a budget constraint. Households have preference for open-space and for the public goods that are located in their neighbourhood. They bear a cost for commuting to the CBD along the road network. As households migrate into this growing city, agricultural plots are converted to residential use, and the public authorities create a continuous network of roads so as to provide all new households with an access to the CBD. The authorities levy a local tax for compulsory purchasing from landowners the land that is used for roads.
Given these simple rules, the city grows according to the individual choice of migrants, leading to a self-organisation of the residential space, the road network and the open-spaces. The range of spatial patterns and network forms that can be obtained from varying the parameters of the model is analysed, as well as the social costs (welfare, total transportation costs) of these anarchic urban developments.
Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Com avec acte Publication de Théma : Oui S-GHOST City : Self-Generating Housing, Open Space and Transportation in the city. : Annual Meeting of the Association of American Geographers [acte de colloque] / Caruso G. ; Jean Cavailhès ; Pierre Frankhauser ; Peeters D ; Thomas I . - 2008.
Langues : Anglais (eng)
Tags : Self-organisation urban growth pattern neighbourhood amenities urban economics agent-based model Résumé : S-GHOST city is a theoretical simulation model aimed at investigating the spatial patterns of urban growth. A gridded (cellular) 2D space is considered, with a CBD located at a crossroad. Households arrive sequentially in the city and choose their location by maximizing a utility function subject to a budget constraint. Households have preference for open-space and for the public goods that are located in their neighbourhood. They bear a cost for commuting to the CBD along the road network. As households migrate into this growing city, agricultural plots are converted to residential use, and the public authorities create a continuous network of roads so as to provide all new households with an access to the CBD. The authorities levy a local tax for compulsory purchasing from landowners the land that is used for roads.
Given these simple rules, the city grows according to the individual choice of migrants, leading to a self-organisation of the residential space, the road network and the open-spaces. The range of spatial patterns and network forms that can be obtained from varying the parameters of the model is analysed, as well as the social costs (welfare, total transportation costs) of these anarchic urban developments.
Laboratoire : ThéMA Equipe : Mobilités, ville et transports Type : Com avec acte Publication de Théma : Oui